Raport de analiza

Autogol prin suprapropagandă SPECIALITATE POLITICĂ A PSD?

Pe 9 iunie PSD a organizat la Bucureşti un miting împotriva abuzurilor în justiţie, pentru care au fost aduşi membri de partid din toată
țara. S-a scandat împotriva lui Soros și a „statului paralel”. Imaginile din piaţă şi analizele ulterioare ale comentatorilor conturează un semieşec: oamenii obosiţi şi blazaţi, în general funcţionari şi lume modestă, adusă de la mari distanţe pe convocator, n-au reacţionat la
sloganuri şi au început să plece înainte de un finalul gândit să fie triumfal, cu un discurs mobilizator al lui Liviu Dragnea, creierul acţiunii, şi toţi ceilalţi lideri ai coaliţiei prezenţi pe scenă.

Pe 11 iunie, primăriţa Bucureştiului, Gabriela Firea, a fost huiduită live de publicul adunat pe Arena Națională ca să felicite pe Simona Halep pentru titlul de la Roland Garros. Exerciţiile stângace de „damage control” care au urmat – ştergerea de comentarii
negative; închiderea a paginii de FB a Gabrielei Firea; producţia de fake news în departamentul de PR al PSD –
n-au făcut decât să agraveze criza de imagine a celui de-al doilea lider social-democrat ca importanţă. Incă din weekendul 9-10 iunie, EFOR a lansat la lucru algoritmi pentru a măsura efectele în piaţa de comunicare ale erorilor politice ale celor doi lideri. Timp de o săptămână am analizat datele din platforma ZeList Monitor; mulțumim pentru acces companiei Tree Works (şi personal lui Cătălin Teniţă).

Află din PB 65 cum s-au reflectat în presă și social media cele 2 evenimente și imaginea liderilor PSD.


Susține EFOR: Dacă ți-a plăcut acest articol și ceea ce facem, ne poți sprijini prin donații sau te poți implica și tu.