Câtă vreme nu știm exact ce se află în spatele contractelor generatoare de arierate, ele vor fi o sursă permanentă de incertitudine asupra sănătății fiscale a României.
De-a lungul timpului, guvernele succesive ale României au făcut tot ce le-a stat în putință să păcălească FMI șiComisia Europeană cu privire la sănătatea finanțelor noastre publice. Dacă FMI și CE se uitau la deficitul bugetului pe cash, făceam arierate, adică se acumulau facturile neplătite în sertar. Dacă FMI și CE se uită la arierate, sifonăm banii prin companiile de stat. Dacă, mai deprinsă cu şmecheriile româneşti, Comisia reclasifică pierderile acumulate în ani de zile ale unor companii de stat drept parte din deficitul public, cosmetizăm puțin printr-o restructurare. Iată că acum urzeala de minciuni și tertipuri a început să pârâie pe la toate cusăturile și arieratele bugetelor locale nu mai pot fi ținute sub control, trăgând serios să iasă din țintele agreate cu FMI. Câtă vreme nimeni nu știe exact din ce sunt formate aceste arierate, deoarece nimeni n-a vrut vreodată să le transparentizeze, putem doar să ghicim ce se află în spate; mai mult, ele pot fi folosite ca armă cu priză la popor contra adversarilor politici.
› citește restul articolului (revista22.ro)