en_US English

Cum arată mediul online din Transilvania înainte de alegeri?

Cum arată mediul online din Transilvania înainte de alegeri?

 

Peisajul media maghiar este dominat de narațiuni pro-FIDESZ, în principal din cauza dependenței de fondurile de la Budapesta. În ultimii trei ani, Asociația Transylvanian Media Space a primit un grant de 20 de milioane de euro de la guvernul ungar. Asociația a devenit de departe cel mai mare trust media din presa maghiară din Transilvania.

În campania electorală începută oficial în februarie, se constată că spațiul media transilvănean are o promovare semnificativă a activității electorale a FIDESZ și a lui Viktor Orban. Pe de altă parte, candidatul opoziției la funcția de prim-ministru, Péter Márki-Zay, are o vizibilitate limitată în Transilvania, fiind boicotat atât de mass-media, cât și de primarii fideli FIDESZ din principalul partid maghiar din România, UDMR. Vizita sa din ultima lună a campaniei electorale din Transilvania a avut puțină tracțiune, doar actori independenți precum Átlátszó Erdély au oferit o imagine neutră a vizitei sale.

Nu este de mirare că majoritatea maghiarilor din Transilvania vor vota FIDESZ. În ultimii 12 ani, guvernul de la Budapesta a construit o rețea loială de politicieni și organizații religioase care sunt loiali, fără nicio umbră de îndoială, lui Viktor Orban. La ultimele alegeri parlamentare, FIDESZ a fost votat de 94% din diaspora maghiară (3), iar pentru Transilvania acele cifre se vor repeta în 2022. Este de așteptat ca aproximativ 200.000 de voturi să vină din România, adică aproape 20% din populația maghiară.

Puteți citi raportul aici.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab


Susține EFOR: Dacă ți-a plăcut acest articol și ceea ce facem, ne poți sprijini prin donații sau te poți implica și tu.