en_US English

Raport de analiză

DEZBATERE și RAPORT: Impactul noilor reglementări privind publicitatea politică la nivel european

 

Din 2024 se va aplica pentru prima dată Regulamentul Parlamentului European și al Consiliului privind transparența și vizarea unui public-țintă în publicitatea politică, o serie de reglementări care au scopul de a crește responsabilitatea la nivel european pentru actorii implicați în procesul electoral.

Regulamentul definește publicitatea politică într-un context în care la nivel UE există varietate foarte mare în reglementări, iar majoritatea membrilor UE nu au reguli specifice în afara perioadelor electorale și impune noi condiții de raportare pentru entitățile care comandă publicitatea politică, precum și pentru cele care o publică. Toate aceste noi reglementări aduc cu siguranță beneficii pentru integritatea proceselor politice și electorale, însă există și critici privind efectele pe care le va produce, inclusiv pe teme sensibile precum libertatea de exprimare.

Propunerea de regulament este în acest moment în etapa trilogului, discuții între instituțiile UE, fiind încă în dezbatere elemente esențiale precum cele legate de datele ce urmează a fi utilizate pentru vizarea publicului țintă sau definiția publicității politice.

În acest context, Expert Forum va organiza o dezbatere despre principalele modificări pe care le va aduce acest regulament și despre modul în care va fi afectată piața de publicitate politică și transparența acesteia.

Vom discuta în același timp și despre legăturile pe care regulamentul le are cu Digital Services Act și implementarea acestuia. Menționăm că dezbaterea este relevantă și din perspectiva faptului că în acest moment se dezbate reglementarea publicității politice în România prin modificarea Legii 334/2006.

Dezbaterea va avea loc la București, pe 28 septembrie, începând cu ora 10, la sediul Reprezentanței Comisiei Europene în România.  Dezbaterea va avea loc în format hibrid, iar Expert Forum va asigura interpretare Ro/En și viceversa.

Agenda evenimentului va include intervenții variate din partea instituțiilor relevante din România și de la nivel UE, experților în domeniu, precum și a altor părți interesate (cum ar fi reprezentanți ai companiilor din domeniul mass-media sau VLOP/VLOSE) care ar putea fi afectate de intrarea în vigoare a acestor norme. Agenda este disponibilă aici.

Expert Forum pregătește și o analiză pe tema propunerii de regulament al Parlamentului European și al Consiliului privind transparența și vizarea unui public-țintă în publicitatea politică, urmând a prezenta principalele concluzii în cadrul dezbaterii.

Raportul privind analiza regulamentului poate fi consultat aici.

Vezi și înregistrarea evenimentului

 

 

 

Contact: Septimius Pârvu, [email protected]​, 0787.638.315

Sursa foto: Image by rawpixel.com on Freepik


Susține EFOR: Dacă ți-a plăcut acest articol și ceea ce facem, ne poți sprijini prin donații sau te poți implica și tu.