Nations in Transit 2018 Confronting Illiberalism

EFOR a realizat capitolul referitor la România din cadrul raportului Nations in Transit 2018

Raportul privind România a fost elaborat de Laura Ștefan, expert anticorupție, fost director în Ministerul Justiției din România și expert internațional în domeniul justiției; Sorin Ioniță, expert în reforma administrației publice și lector asociat la Maastricht School of Management (MSM și Universitatea Babeș-Bolyai (Cluj); și Septimius Pârvu, expert în bună guvernare și alegeri. Principalele concluzii ···

O evaluare comparativă

Performanță vs. guvernare în întreprinderile de stat din România, Italia, Bulgaria și Cehia

Putem măsura corupția și captura în companiile de stat, dincolo de impresii, sondaje de opinie și indicatori de conformitate cu standardele de guvernare? Există o modalitate prin care putem măsura nivelul abuzului  la nivel de resurse furate sau pur și simplu pierdute, putem compara între țări și în timp și există o corelație între guvernarea ···

Costurile clientelismului în administraţia locală şi companii de stat

RAPORTUL ANUAL EFOR 2018: Guvernarea de tip bazar

Ne-am concentrat cu precădere asupra a două dimensiuni foarte importante ale sectorului public: transferurile de fonduri pentru dezvoltare locală, care sunt principala sursă de investiţii în infrastructura publică la nivel sub-naţional în România şi peste tot în Europa; şi companiile publice (State Owned Enterprises, SOEs). La limită distribuţia de fonduri de investiţii în teritoriu (plus procesul ···

BANII ȘI POLITICA - Mecanisme pentru abuzarea resurselor publice

[INFOGRAFICE] Clientelism, corupție și 10 moduri de a te îmbogăți ca politician

Finanțarea partidelor nu a fost niciodată o treabă curată, întrucât politicienii au căutat mereu căi alternative să își crească propria avere sau să plătească pentru campaniile electorale. Așadar, au fost folosit atât mecanisme clientelare, la limita legii, cât și instrumente ilegale.  Putem porni de la clasicele sticle cu ulei sau pungi cu făină, să trecem ···

Analiza fondurilor de infrastructură din bani europeni și românești

Raport EFOR #61: Banii și politica – legăturile dintre achizițiile publice și partidele politice

EFOR a lansat PB #61, Banii și politica – legăturile dintre achizițiile publice și partidele politice. Raportul analizează în ce măsură fondurile naționale și europene pentru infrastructură sunt politizate și clienteliare. Am analizat zeci de mii de achiziții și decizii de alocare a fondurilor din programele operaționale Regional, Transport și Mediu, Programul Național pentru Dezvoltare Rurală ···

Raport privind clientelismul în mass media

Am lansat a doua măsurătoare a Indexului Clientelismului Media la Bruxelles

Comisia pentru libertăți civile, justiție și afaceri interne în cooperare cu Parteneriat pentru Dezvoltare Socială (Croatia) a organizat pe 6 martie în Parlamentul European audierea publică Indexul Clientelismului în Media: măsurarea realităților din mass media în 6 state din Europa de Est. Indexul Clientelismul Media (MCI) măsoară riscurile și existența practicilor clientelare, potențialul societății și ···

Soluții pentru ieșirea din blocajul actual

Statul de drept – etapa maturizării

Nu orice măsură controversată are conotații penale sau este neconstituțională, iar când Guvernul face lucruri inacceptabile, publicul trebuie să reacționeze. Ceea ce s-a și întâmplat – și a funcționat. EFOR face lumină în saga OUG 13-14 și propune o cale de ieșire din blocajul actual: Înainte să modificăm Constituția, hai s-o respectăm pe cea existentă: ···

Raport anual 2017

Populismul 2.0 și renașterea alternativelor la democrația liberală

Expert Forum a lansat azi, 14 februarie, raportul Populismul 2.0 și renașterea alternativelor la democrația liberală. Principalele concluzii ale raportului sunt: – În ciuda retoricii populiste pe care o auzim azi de la politicieni – contra multinaționalelor, impotriva lui Soros sau vânduților străinătății – România o duce mult mai bine decât acum 25 de ani, ···