Publicatii privind colaborarea dintre ONGuri si institutii publice privind lupta anticoruptie

Două publicații despre colaborarea dintre societatea civilă și instituții publice în domeniul anticorupției

IMPLICAREA ORGANIZAŢIILOR SOCIETĂŢII CIVILE ÎN DEZVOLTAREA, IMPLEMENTAREA ŞI EVALUAREA POLITICILOR ANTICORUPŢIE ÎN ROMÂNIA   Prezentul raport analizează statutul şi implicarea organizaţiilor neguvernamentale (ONG), în raport cu politicile anticorupţie din România. Raportul prezintă o imagine de ansamblu asupra felului în care ONG-urile s-au dezvoltat pe parcursul anilor şi a modului în care a evoluat cooperarea lor cu instituţiile statului în domeniul luptei împotriva ···

Soluţii legislative, instituţionale şi tehnice

Măsuri anti-fraudă cu privire la achiziţiile publice de pe Piaţa Unică a Uniunii Europene

În 2014 a fost lansat primul raport privind corupția și anticorupția în statele membre ale Uniunii Europene. Tema orizontală a acestui raport este corupția în achiziții publice, un subiect de o importanță majoră atât din perspectiva cheltuirii banilor publici în țările membre, cât și din perspectiva adoptării noii Directive privind achizițiile publice care va conduce ···

MDRAP a centralizat şi secretizat alocările de fonduri pentru administraţia locală

Amurgul investiţiilor

Deşi linia oficială este că a trecut criza, investiţiile publice sunt în cădere liberă faţă de anii trecuţi. În plus, transparenţa guvernării a scăzut, cu serioase consecinţe politice. După 2012 clientelismul în alocarea de fonduri a revenit, deşi nu la cotele înalte din ultimii ani ai guvernării Tăriceanu, distribuţia de fonduri a fost mereu plutocratică: ···

Raport de monitorizare a alegerilor pentru Parlamentul European

Procesele electorale în România, între improvizaţie şi bune practici

Întrucât organizarea profesionistă a alegerilor ține mai degrabă de capacitatea autorităților de management electoral de a organiza procesul de vot, de reglementări unitare, clare, care sunt respectate și de alegători conștienți și mai puțin de informația de pe agenda publică, am publicat o analiză pragmatică despre ce nu funcționează în administrația electorală din România, de ···

Incontro se indreapta statul de drept si economia Romaniei?

România, între UE şi Eurasia: banii publici, statul de drept și economia reală

Citește raportul AICI. Cu doar trei luni în urmă, la începutul lui febuarie, când lansam raportul nostru anual “Costurile opţiunii non-Occident”, în care avertizam că în regiune se pregătesc alternative la modelul european ce vor găsi audienţă peste aşteptări, am fost luaţi drept alarmişti (sau autişti). N-a trecut mult şi vedem azi că inclusiv pentru ···

Un sfat pentru preşedinte (şi dl Chifu): lăsaţi populismul şi faceţi ce zice premierul Tusk; are dreptate

Băsescu, gazul şi duelul în conducte cu polonezii

Interconectările în UE şi coridorul Nord-Sud (Polonia-Croaţia) sunt mai fezabile şi utile în a contracara Gazprom decât fantomaticele proiecte-mamut către Orient – din care oricum nu se va construi niciunul, cu actuala criză regională. UE are nevoie de pieţe de gaz integrate şi lichide, pe bază de interconectare. Acestea vor permite mult mai multe tranzacţii ···

Costurile desprinderii de Occident. O evaluare pe stat de drept și economie

Raportul anual ‘Costurile desprinderii de Occident. O evaluare pe stat de drept și economie’

Cititi raportul anual EFOR AICI. Anul 2013 s-a încheiat aşa cum îl prefigura cel precedent: în derapaj major pe justiţie şi stat de drept, provocat de factorul politic. Singura veste bună, dacă există una, ar fi că până la acest moment instituţiile au rezistat asaltului unui mediu politic dezechilibrat, lipsit de opoziţie parlamentară eficace. Semnale de ···

Raport privind vulnerabilitățile din sistemul de achiziții publice

Eficiența, integritatea și transparența sistemului de achiziții publice din România

Raportul a fost publicat în cadrul proiectului Cross-Country Legal and Institutional Framework for Suppression of Fraud in Public Procurement, finanțat de European Anti‑Fraud Office, prin programul Hercule II și implementat de către Partnership for Social Development (Croația), în parteneriat cu Expert Forum (Romania). Prezentul raport reflectă vulnerabilități identificate în procesul de achiziții publice, cât și ···

Cum şi-a tras Dragnea drumuri naţionale şi a cedat portul Galaţi către Liga lui Mitică

Marea descentralizare

După ce în prima jumătate de an ni s-a explicat că e nevoie de regiuni pentru că judeţele actuale sunt prea mici pentru o bună coordonare a dezvoltării, guvernul s-a sucit cu 180° şi le consolidează exact pe acestea. Brambureala descentralizării explicată de EFOR. Principalele riscuri ale proiectului de descentralizare sunt: În Transporturi, Sănătate şi ···