Chiar și în vreme de pandemie, tinerii vor să își facă vocea auzită!

Cum? Prin concursul de discursuri publice online Let’s talk about YOU(th)!

Care sunt probleme tinerilor în comunitatea lor? Cum pot ei să se implice și ce trebuie schimbat din punctul lor de vedere? Care sunt valorile, pasiunile și prioritatile lor?

Acestea sunt întrebările la care elevii din România și Republica Moldova au răspuns în cadrul competiției de discursuri publice “Let’s talk about you(th)!” organizată de Expert Forum.

Tema competiției a fost “Care este o problemă care te afectează pe tine și pe comunitatea ta?”, iar elevii participanți au avut la dispoziție 3 minute să se înregistreze răspunzând la această întrebare în discursurile lor. Ei au fost evaluați de un juriu extern, iar cele mai bune discursuri au fost premiate și distribuite pe canalele noastre de social media. În cadrul competiției, elevii au participat la webinare organizate de EFOR dedicate vorbitului în public și scrierii unui discurs. În cadrul webinarului am explorat împreună noțiunea de comunitate și am văzut cum se leagă ea de tema competiției. Am discutat despre structura discurului, cercetare și fake news. 

Ei s-au antrenat în echipe de câte 3 și au învațat mai multe nu doar despre cum se scrie un discurs, dar și despre lucrul în echipă, cum să își facă vocea auzită și despre cum dăm și primim feedback. 

În luna mai au avut loc 4 runde ale competiției împreună cu:

  1. 40 de elevi de liceu din CN „B.P Hașdeu”, Buzău; CN „Al.I.Cuza”, Focșani și CN Pedagogic „Spiru Haret”, Focșani
  2. 30 de elevi de gimnaziu din CN „B.P Hașdeu”; CN „Al.I.Cuza”, Focșani; Școala Gimnazială „Geo Bogza”, Bălan și Scoala Gimnazială nr 2, Videle
  3. 30 de elevi de liceu din Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București; Liceul de Arte “ Ionel Perlea” , Slobozia; Liceul “Voievodul Mircea”, Târgoviște; CN “I.L. Caragiale”, Ploiești; Colegiul Economic “Virgil Madgearu” Ploiești și Asociația MasterPeace RO
  4. 30 de elevi de liceul din Liceul Teoretic “Meșterul Manole”, Sălcuța, Republica Moldova

Ei au abordat teme precum discriminarea grupurilor minoritare în Romania, lipsa educației sexuale, îmbătrânirea populației din rural, sărăcia la nivel local, lipsa de inovație din învățământ, impactul pandemiei asupra elevilor, “exportul” de tineri către facultățile din Europa, și multe altele. 

Puteți urmări videoclipurile aici

  1. Implicarea tinerilor în comunitate
  2. Educația din România – care este părerea tinerilor?
  3. Părerea tinerilor despre bully-ing, anxietate și depresie

 

Activitățile au fost desfășurate în cadrul proiectului Consolidating good governance in times of crisis, finanțat printr-un grant al Black Sea Trust for Regional Cooperation. Opiniile exprimate în scris sau în publicațiile electronice nu reprezintă în mod necesar poziția Black Sea Trust, a German Marshall Fund sau a partenerilor săi.